Zorgeloos en veilig online reserveren
 Persoonlijke klantenservice
 Groot aanbod in binnen- en buitenland

Veelgestelde vragen

Wie zijn wij?

​A-vakanties is een van de grootste internetaanbieders van grote vakantiehuizen, chalets, appartementen, groepsaccommodaties, villa's en landhuizen van Nederland.

Zie ook www.a-vakanties.nl. U kunt op onze websites via de aangesloten reisorganisaties, onze aanbieders, accommodaties huren van 2 tot 70 personen.
Onze organisatie bestaat vanaf 2009. Met een aanbod van ruim 80.000 vakantiehuizen in Nederland en bijna alle landen van Europa, slaagt u bij ons bijna altijd.
De accommodaties op onze websites zijn afkomstig van gerenommeerde touroperators zoals 
BelvillaBungalow.NetInterhome
, de Roompot en Hogenboom Vakantieparken en andere belangrijke en betrouwbare aanbieders.
U boekt online via onze website rechtstreeks bij de touroperator. Eventuele kortingen die de touroperator aanbiedt, zijn al in onze huurprijzen verwerkt.

 

Welke vakantiehuizen kan ik bij jullie huren?

Wij zijn gespecialiseerd in grote vakantiehuizen, luxe vakantiehuizen, vakantiehuizen aan zee, vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan, aangepaste vakantiehuizen voor mindervaliden, groepsaccommodaties, vakantievilla's en last minutes.

Zie voor onze last minutes aanbiedingen: www.lastminutevakantiehuizen.com

Zie voor vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan: www.vakantie-met-huisdieren.nl

U kunt via deze website online vakantiehuizen boeken van 6 tot en met 72 personen.

Ook via onze andere website www.unieke-groepsaccomodaties.nl kunt u groepsaccommodaties vanaf 6 t/m 72 personen zoeken.

Wilt u een vakantiehuis boeken voor 2 personen, 4, 5 of 6 personen, ga dan naar onze website www.vakantiewoning-zoeken.nl
 

Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

Wij zijn telefonisch en via e mail bereikbaar. Onze contactgegevens en de precieze tijden van onze telefonische bereikbaarheid vindt u op de contactpagina.
 

Hoe groot is jullie aanbod vakantiehuizen, villa's  en groepsaccommodaties?

Op onze websites vindt u ongeveer 80.000 vakantiehuizen, villa's en groepsaccommodaties, hiervan bevinden zich er ongeveer een 5.000 in Nederland. 
​Ons aanbod bestaat uit vakantieboerderijen, kastelen, landhuizen, villa's, grote vakantiehuizen, luxe vakantiewoningen, groepsaccommodaties, appartementen en chalets.

Hoe zoek ik een vakantiehuis, villa, appartement of groepsaccommodatie?

Het zoeken van een vakantiehuis, groepsaccommodatie of villa via onze websites is heel eenvoudig.
U kunt in de zoekbalkjes op onze homepagina eerst het land, het aantal personen, de aankomstdatum en de vertrekdatum invullen. Daarmee verschijnt een actueel overzicht van alle beschikbare accommodaties.
U kunt vervolgens verder selecteren/verfijnen en de zoekresultaten sorteren op bijvoorbeeld de prijs, het aantal sterren, de ligging van het vakantiehuis, of er huisdieren zijn toegestaan en de aanwezigheid van een (privé)zwembad.

 

Wordt het vakantiehuis, het appartement of de villa altijd schoongemaakt?

Bij de meeste accommodaties zijn de kosten voor de eindschoonmaak verplicht.
In het overzicht met de bijkomende kosten dat bij elke woning getoond wordt, staat vermeld of de schoonmaakkosten bij de huurprijs zijn inbegrepen of toch nog apart betaald moeten worden.
Wanneer de kosten voor de schoonmaak niet bij de huurprijs zijn inbegrepen, staat de prijs erbij vermeld.
Indien het mogelijk is dat u zonder extra kosten te betalen 
de eindschoonmaak zelf mag doen, staat dat er ook bij vermeld.

 

Moet je altijd een borgsom betalen en wanneer krijg je de borgsom weer terug?

Indien u een accommodatie huurt, moet er in de meeste gevallen een borgsom betaald worden. 
Deze borgsom krijgt u, indien u op de vertrekdag de accommodatie zonder schade achterlaat, achteraf weer terug. 
​Het is ook mogelijk dat de betreffende huiseigenaar bepaalde verplichte bijkomende kosten met de teruggave van de borgsom verrekent.

 

Is het verstandig ook een reisverzekering of een annuleringsverzekering af te sluiten?

Indien u geen doorlopende reisverzekering hebt, is het in de meeste gevallen verstandig om een reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten.
 

Zijn er ook vakantiehuizen, groepsaccommodaties, villa’s en appartementen die geschikt zijn voor senioren?

Een aanzienlijk gedeelte van onze accommodaties is in het bijzonder geschikt voor senioren. 
Deze huizen verschijnen automatisch tussen de beschikbare huizen na het invullen van de zoekbalkjes op onze homepagina.
Vraag ons eventueel om advies welke accommodaties voor senioren geschikt zijn.

 

Mogen er huisdieren mee naar het vakantiehuis?

In bijna de helft van de vakantiehuizen en overige accommodaties mogen huisdieren mee. 
​Bij iedere accommodatie staat aangegeven of er huisdieren mee mogen en zo ja, hoeveel en tegen welke kosten.

Zie ook www.vakantie-met-huisdieren.nl en www.vakantie-met-hond.be
 

Hebben jullie ook vakantiehuizen voor mindervaliden?

Wij hebben een groot aanbod aangepaste accommodaties in vooral Nederland, België en Duitsland. 
Maar ook in Frankrijk, Spanje en Italië zijn aangepaste vakantiewoningen beschikbaar.
Op onze website kunt u selecteren op aangepaste accommodaties voor mindervaliden. 
In de huisbeschrijving en bij de kenmerken van iedere aangepaste accommodatie staat precies omschreven wat de aanpassingen zijn. Heb
t u nog vragen over deze aanpassingen, stel ze gerust voordat u de boeking maakt.

Wat gebeurt er als ik via deze website een vakantiehuis, appartement, villa of groepsaccommodatie heb geboekt?

U krijgt meteen na het maken van de boeking een bevestiging per e-mail van de betreffende touroperator/reisorganisatie. 
In die bevestiging vindt u de factuur voor de (aan)betaling en de huurovereenkomst met de algemene voorwaarden. 
Wanneer u geen bevestiging van de aanbieder ontvangt, kunt u eerst nog de spammap/ongewenste berichtenmap van uw e-mailaccount controleren.

Meestal moet u binnen 5 dagen na de boeking een aanbetaling doen vanaf 30% van de reissom. 
Het restant van het totale verschuldigde bedrag dient uiterlijk 6 weken vóór de aankomstdag betaald te zijn. 
Indien de aankomstdag al binnen enkele dagen zal zijn, is er geen gelegenheid om eerst alleen nog maar de aanbetaling over te maken. In dat geval moet het totaalbedrag binnen 2 tot 3 dagen of nog op dezelfde dag betaald worden.

Wanneer ontvang ik het volledige adres van de door mij geboekte vakantiewoning en de contactgegevens van de huiseigenaar?

De betreffende touroperator/reisorganisatie verstrekt het volledige adres en de contactgegevens van de eigenaar nadat u de gehele reissom aan de aanbieder hebt voldaan.

Hoe ontvang ik de sleutels van de door mij geboekte accommodatie?

Nadat u de volledige reissom hebt voldaan, ontvangt u bericht hoe en waar u de sleutels ontvangt. 
Meestal krijgt u bij aankomst bij de accommodatie, de sleutels persoonlijk van de huiseigenaar die u dan ook even rondleidt. 
Maar het kan ook zijn dat u de sleutels op een andere plek ontvangt of bij een beheerder moet ophalen. 
U krijgt daar altijd vooraf duidelijke informatie over.

Als de huurprijs exclusief gas, water en elektriciteit is, hoe werkt het dan?

Als de huurprijs exclusief het verbruik van water, gas en elektriciteit is, worden bij aankomst en vertrek door de huiseigenaar of beheerder de meterstanden opgenomen.
De eigenaar berekent dan op de vertrekdag de kosten die u tijdens uw verblijf verbruikt hebt. 
Meestal worden deze kosten met de terug te ontvangen borgsom verrekend. 
De huiseigenaar hanteert altijd de normale tarieven die ook door zijn gas-, water- en elektriciteitsbedrijven worden berekend.  


U kunt eventueel zelf op de aankomstdag en de vertrekdag met uw smartphone een foto maken van de beginstand en de eindstand van de meters.

Kan ik een door mij gemaakte boeking nog aanpassen of annuleren?

Een boeking kan meestal achter nog wel aangepast worden. 
Indien de samenstelling van de groep reizigers verandert, kan de huurovereenkomst meestal eenvoudig aangepast worden. 
Een geboekte periode kan echter alleen gewijzigd worden, als de nieuw gekozen periode nog beschikbaar is. Wanneer u de (aan)betaling al hebt overgemaakt berekent de betreffende huiseigenaar mogelijk extra kosten voor het wijzigen van de aankomst- en/of vertrekdag. 
Indien u de boeking onverhoopt moet annuleren zijn er in bijna alle gevallen annuleringskosten verschuldigd. 
Dit soort zaken staan altijd duidelijk omschreven in de algemene voorwaarden van de aanbieder. 

Het is in de meeste gevallen verstandig om een annuleringsverzekering af te sluiten.